Jaarverslag DOENJA Dienstverlening online

Het jaarverslag van DOENJA Dienstverlening is af! Na veel mensen gesproken en gefotografeerd te hebben, heeft DOENJA onlangs het jaarverslag van 2016 gepubliceerd. Een mooi verslag vol inspirerende verhalen. Een aanrader om te lezen! En dat zeg ik niet alleen omdat ik trots ben op de verhalen die ik geschreven (oké een beetje), maar vooral omdat deze mensen enorm goed werk verrichten.

Jaarverslag DOENJA

Recht vanuit het hart

Voor het schrijven van de verhalen moest ik op pad. Op de fiets, door weer en wind, ging ik naar vrijwilligers en Sociaal Makelaars van DOENJA. Ik kwam op plekken waar ik anders nooit zou komen of waarvan ik het bestaan niet eens wist. Ik kwam ook bij mensen thuis of op hun werk. Al deze mensen hebben één ding gemeen: ze zetten zich in voor hun wijk en voor de mensen die er wonen. In hun vrije tijd verrichten ze onbetaalbaar werk en ze doen dit recht vanuit het hart.

Bemoedigend

Ik ben opgelucht. Opgelucht dat er nog zo veel mensen zijn die zich voor hun medemens willen inzetten. Die zijn of haar buurman/vrouw wil helpen, zonder er iets voor terug te willen. Die zich aantrekken wat er in hun directe omgeving gebeurd. Het is bemoedigend dat nog niet iedereen alleen maar met zichzelf bezig is, zonder zich bewust te zijn van de rest.

Lees de verhalen uit het jaarverslag met plezier, want daar zijn ze voor bedoeld. Maar laat je ook inspireren! Ik heb in ieder geval groot respect voor de vrijwilligers, Sociaal Makelaars van DOENJA en DOENJA Dienstverlening zelf.

Doenja Leidsche Rijn